یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۱۶:۵۸

لهستان عملیات حفاری کشف شیل گس ادامه می‌دهد
ایران دریلینگ: نخست وزیر لهستان اعلام کرد که کشورش به عملیات حفاری برای کشف شیل گس (گاز رسی) ادامه می‌دهد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، اوا کوپاسز، نخست وزیر لهستان اعلام کرد که با وجود تصمیم شرکت آمریکایی شورون برای توقف عملیات کشف شیل گس (تولید گاز از سنگ‌های رسی) در لهستان، این کشور به عملیات حفاری برای کشف این نوع گازها ادامه می‌دهد. وی در یک کنفرانس خبری گفت: تولید شیل گس و امنیت انرژی هنوز در اولویت برنامه‌های لهستان قرار دارد. شرکت شورون پیش از این اعلام کرده بود که این شرکت تصمیم گرفته است فعالیت‌های مربوط به حفاری شیل گس را در لهستان متوقف کند زیرا انجام این فعالیت‌ها در لهستان دیگر به سود این شرکت نیست. شرکت‌های اکسون موبیل، توتال و ماراتن اویل ظرف ٣ سال گذشته حفاری‌های شیل گس را در لهستان متوقف کرده‌اند.

شرکت‌های نفتی یاد شده و دیگر شرکت‌های نفتی پیش از این با برآوردهای زیاد درباره ذخایر شیل گس لهستان جذب این پروژه شده بودند. اما از زمانی که فعالیت‌های حفاری را در لهستان آغاز کردند، برآوردها در این باره کاهش یافت و شرایط زمین‌شناسی برای حفاری در این کشور دشوار شد و مدیران صنعتی از تردیدها درباره برنامه‌های نظارتی دولت لهستان شکایت کردند. در چند ماه گذشته، افت شدید قیمت‌های جهانی نفت شرکت‌های بزرگ نفتی هزینه‌های سرمایه‌ای خود را کاهش دادند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال ٢٠١١، ذخایر شیل گس لهستان را ٥,٣ تریلیون مترمکعب برآورد کرده بود که این میزان برای تامین نیاز داخلی این کشور تا ٣٠٠ سال کفایت می‌کند. اما برآوردها در گزارش سال ٢٠١٢ دولت لهستان به یک دهم این رقم کاهش یافت.


  کد خبر : 581
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :